Veelgestelde vragen

Tickets zijn online te koop via www.theateramsterdam.nl. Neem contact op met één van onze medewerkers via 0900 0322 (€ 0,45 per minuut) voor speciale wensen (bijvoorbeeld om een rolstoelplaats te reserveren).

Onze webshop ondersteunt in principe alle webbrowsers. Wij betreuren het dan ook dat het niet lukt om online tickets te reserveren. De stappen zijn als volgt: nadat een datum in de kalender is geselecteerd verschijnt daaronder de selectie en een knop reserveer tickets. Nadat deze knop is aangeklikt verschijnt onze webshop. Mocht het nog steeds niet lukken, neem dan contact op met één van onze medewerkers via 0900 0322 (€ 0,45 per minuut) en geef aan welke problemen er zich tijdens de online reservering voor deden. Onze medewerker kan de reservering verder telefonisch afhandelen.

Een online reservering kan worden betaald via iDeal, met AMEX, Visa- en Master creditcard, de Podium Cadeau Kaart en de Theater Amsterdam waardebon. Via 0900 0322 (€ 0,45 per minuut) kunt u naast bovenstaande betaalmethoden ook via bankoverschrijving betalen.

Tickets voor ANNE en SKY kunnen worden verzilverd met de Podium Cadeau Kaart. Een reservering met een nationale theaterbon (de voorganger van de PCK) kan alleen telefonisch worden afgehandeld. Neem daarvoor contact op met één van onze medewerkers via 0900 0322 (€ 0,45 per minuut).

Bij een online of telefonische reservering brengen wij € 4,25 per ticket aan reserveringskosten in rekening. Er worden geen reserveringskosten in rekening gebracht aan de kassa van Theater Amsterdam. Er zijn geen reserveringskosten verbonden aan extra’s zoals een backstagetour, parkeer-, lunch-, diner- of borrelboxvoucher.

De openingstijden van de kassa van Theater Amsterdam zijn:
- Maandag, dinsdag, woensdag: 14.30 – 16.30 uur (indien geen voorstelling);
- Donderdag en vrijdag: 17.00 – 22.00 uur;
- Zaterdag: 11.00 – 22.00 uur;
- Zondag: 11.00 – 16.00 uur.

Tijdens het reserveringsproces kan worden aangeven dat de tickets per post moeten worden verstuurd. Voor verzending per post brengen wij eenmalig € 2,50 in rekening. Wij verzenden de tickets tot zeven dagen voor de voorstelling. Is er tijdens de reservering per ongeluk gekozen voor print@home tickets kan er contact opgenomen worden met het telefoonnummer dat in de bevestigingsmail staat. De tickets kunnen eventueel op de dag van de voorstelling af worden gehaald bij de kassa.

Wij werken samen met verschillende partijen; het kan voorkomen dat zij voor eenzelfde voorstelling nog wel tickets kunnen aanbieden. Voordat de tickets via een ander bureau worden gereserveerd adviseren wij dringend altijd eerst te controleren of het bureau die de tickets aanbiedt wel een legitieme verkoper is. Controleer daarom eerst op www.weetwaarjekoopt.nl of het bureau een legitieme verkoper is.

Als tickets online worden besteld zijn wij verplicht te vragen naar persoonlijke gegevens. Het invullen van persoonlijke gegevens is dus voor ieders eigen veiligheid. Persoonsgegevens worden door ons conform de wet persoonsregistratie behandeld. De tickets zijn voor eigen persoonlijk gebruik. Mochten de tickets onverhoopt kwijt zijn geraakt dan kunnen nieuwe tickets aan de kassa van Theater Amsterdam worden afgehaald op de dag van de voorstelling en op vertoon van een geldig identiteitsbewijs. Lees hier meer over onze privacy policy.

Bij het maken van een reservering wordt naar een e-mailadres gevraagd. Als het de eerste keer is dat er tickets bij ons gekocht worden dan volgt een doorverwijzing naar een inschrijfformulier waar wordt gevraagd naar persoonlijke gegevens. Tickets per post worden verzonden naar het ingevulde adres.

De tickets worden verstuurd naar het opgegeven adres dat tijdens het registratieproces is ingevuld. Ook kan gekozen worden voor de optie print@home tickets. De tickets worden dan, zonder extra kosten, per e-mail verzonden. De tickets kunnen eventueel ook direct aan de kassa van Theater Amsterdam worden opgehaald op vertoon van een geldig legitimatiebewijs.

Zodra de reservering online is afgerond en betaald volgt direct een bevestiging per e-mail. Wellicht is de e-mail in de SPAM folder terecht gekomen? Mocht dat niet zo zijn neem dan contact op met één van onze medewerkers via 0900 0322 (€ 0,45 per minuut) zodra de betaling voor de tickets is afgeschreven van de bankrekening.

Bij het maken van een telefonische reservering kan er via een bankoverschrijving worden betaald. Dit kan alleen als de bank betalingen aan een Nederlandse bank toestaat. Eventuele extra toeslagen zijn voor eigen rekening.

De meeste rijen in de theaterzaal zijn alleen toegankelijk via een trap. De trappen in de zaal zijn niet zo steil. Moeite met lopen?  Neem dan contact op met één van onze medewerkers via 0900 0322 (€ 0,45 per minuut).

In de webshop worden de zitplaatsen automatisch geselecteerd op basis van de best beschikbare zitplaatsen. Toch een andere voorkeur? Neem dan contact op met één van onze medewerkers via 0900 0322 (€ 0,45 per minuut).

Neem telefonisch contact op met één van onze medewerkers via 0900 0322 (€ 0,45 per minuut) voor het reserveren van een rolstoelplaats. Onze medewerkers geven meer informatie over de prijs en de bereikbaarheid. Mocht er al een reguliere ticket zijn gereserveerd terwijl een rolstoelplaats nodig is, neem dan telefonisch contact op met één van onze medewerkers via 0900 0322 (€ 0,45 per minuut). In het theater is een beperkt aantal rolstoelplaatsen beschikbaar. Bij het theater is een beperkt aantal invalide parkeerplaatsen beschikbaar. Deze parkeerplaatsen zijn alleen beschikbaar voor houders van een invalidebewijs en kunnen niet worden gereserveerd. Houders van een invalidebewijs kunnen rondom Theater Amsterdam gratis parkeren.

Het is mogelijk om tickets met pin, AMEX, Visa- of Mastercard te betalen. Aan de kassa in Theater Amsterdam kunnen tickets ook contant worden betaald. Aan de kassa van Theater Amsterdam worden bovendien geen reserveringskosten in rekening gebracht.  
De openingstijden van de kassa van Theater Amsterdam zijn:
- Maandag, dinsdag, woensdag: 14.30 – 16.30 uur (indien geen voorstelling);
- Donderdag en vrijdag: 17.00 – 22.00 uur;
- Zaterdag: 11.00 – 22.00 uur;
- Zondag:   11.00 – 16.00 uur.

Zijn de tickets per post verzonden dan kan degene die de tickets heeft gekocht, op vertoon van een geldig legitimatiebewijs en op de dag van de voorstelling, duplicaat tickets aanvragen bij de kassa in Theater Amsterdam. Het is van belang dat degene die de tickets heeft gekocht een geldig legitimatiebewijs overlegt om de duplicaat tickets te verkrijgen. Zijn de tickets een cadeau, vraag dan om een machtiging van degene die de tickets heeft geschonken. Deze machtiging bevat een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de schenker en een bevestiging van de reservering.

Het aankoopbedrag kan alleen worden geretourneerd als er ten tijde van de reservering een annuleringsverzekering is afgesloten; hiervoor wordt € 3,00 per ticket in rekening gebracht. Klik hier voor de polisvoorwaarden van de annuleringsverzekering. Mocht er ook een parkeer-, lunch-, diner of borrelboxvoucher zijn gereserveerd neem dan contact op via email met klantenservice@theateramsterdam.nl.

 

Wij hanteren voor ANNE een adviesleeftijd van 10 jaar en ouder. Voor SKY hanteren wij een adviesleeftijd van 12 jaar en ouder. De korting voor jeugd t/m 16 jaar is beschikbaar voor alle voorstellingen van ANNE. Voor SKY zijn er geen jeugdtarieven. 

 

Theater Amsterdam is gelegen in de voormalige Westelijke Houthavens in Amsterdam en is met de auto bereikbaar vanaf de A10, kies afrit S102 en volg de aanwijzingen richting Westpoortnummer 2036. Klik hier voor een uitgebreide routebeschrijving.

Openbaar vervoer naar Theater Amsterdam:

Bus 48 vanaf Amsterdam Centraal Station (bushalte bevindt zich bij het Victoria hotel). Deze bus stopt naast het parkeerterrein van Theater Amsterdam bij de eindhalte van buslijn 48, Koivistokade. De bushalte bevindt zich op de hoek van Koivistokade/Danzigerbocht. De reistijd vanaf Amsterdam CS bedraagt ongeveer 15 minuten.

Voor meer informatie ga naar www.gvb.nl en www.9292.nl.

 

Naast Theater Amsterdam bevindt zich een parkeerterrein met 300 parkeerplaatsen. De ingang is gelegen op de kruising van de Koivistokade / Minervahavenweg (1013 AP) te Amsterdam. Voer deze kruising in als bestemming bij gebruikt van een navigatiesysteem. Tijdens het reserveringsproces kan ook een parkeervoucher à € 12,50 online worden besteld. Bij het theater is een beperkt aantal invalide parkeerplaatsen beschikbaar. Deze parkeerplaatsen zijn alleen beschikbaar voor houders van een invalidebewijs en kunnen niet worden gereserveerd. Houders van een invalidebewijs kunnen rondom Theater Amsterdam, in stadsdeel West, gratis parkeren.

Het parkeerterrein naast Theater Amsterdam opent 3 uur voorafgaand aan de voorstelling en sluit 1 uur na de voorstelling.
- Het terrein opent om 16.00 uur bij de voorstelling van 19.00 uur;
- Het terrein opent om 17.00 uur bij de voorstelling van 20.00 uur;
- Het terrein opent om 11.00 uur bij de matineevoorstelling om 14.00 uur;
- Het terrein opent om 12.00 uur bij de matineevoorstelling om 15.00 uur.
Toch nog dineren in het theaterrestaurant Boven de Planken na de matineevoorstelling? Het parkeerterrein blijft toegangelijk en de auto kan op het parkeerterrein blijven staan.

Neem de geprinte parkeervoucher mee op de dag van de voorstelling. Zijn de tickets per post verzonden, laat dan de tickets zien als bewijs om te parkeren op het parkeerterrein. Op de route naar het theater staan borden die verwijzen naar het parkeerterrein.

Onze nieuwsbrieflezers ontvangen als eerste nieuws over de theatervoorstellingen, bijzondere evenementen en andere belangrijke ontwikkelingen omtrent onze voorstellingen en Theater Amsterdam. Afmelden kan door een link aan te klikken onderaan de nieuwsbrief.

Alle plaatsen hebben volledig zicht op het podium. Het reserveringssysteem maakt een selectie op basis van de best beschikbare zitplaatsen. Neem contact op met één van onze medewerkers via 0900 0322 (€ 0,45 per minuut) voor speciale wensen.

De voorstelling ANNE duurt 2 uur en 50 minuten inclusief pauze. SKY de Musical duurt 2 uur en 40 minuten inclusief pauze.

 

Neem contact op met ons team van groepen & zakelijke reserveringen via groepen@theateramsterdam.nl of telefonisch via 020 705 5050 voor het reserveren van tien personen of meer.

De voorstelling begint stipt op het tijdstip zoals op het ticket staat vermeld. Wij adviseren dan ook ruim op tijd in het theater aanwezig te zijn. De theaterzaal opent ongeveer 30 minuten voor aanvang van de voorstelling. Als de voorstelling eenmaal is begonnen kan de theaterzaal pas weer worden betreden op een geschikt moment. Afhankelijk van wat in de voorstelling en op het podium gebeurt kan toegang soms pas weer mogelijk zijn na de pauze.

Tijdens de voorstelling is het niet toegestaan om foto’s of video’s te maken. Om overlast te vermijden wordt ook dringend verzocht om mobiele telefoons volledig uit te schakelen.

Er is voldoende keuze in de omgeving. In het theaterrestaurant 'Boven de Planken', kan geluncht of gedineerd worden. Tijdens het reserveringsproces kunnen tegelijkertijd een lunch-, diner-, of borrelboxvoucher worden gereserveerd.

Voorafgaand aan elke avondvoorstelling bieden wij onze gasten de mogelijkheid om te dineren in Boven de Planken, het restaurant van Theater Amsterdam. Op zaterdagmiddag bieden wij onze gasten ook de gelegenheid om voorafgaand aan de voorstelling te lunchen. Op zondag kan er vooraf geluncht worden. Online kan een lunch-, diner- of borrelboxvoucher worden besteld. Restaurant Boven de Planken opent 2,5 uur voor aanvang van de voorstelling. Wij adviseren de lunch- of dinervoucher tijdig te reserveren. 

 

Tijdens voorstellingsdagen: van 17.30 uur tot 22.00 uur
Zaterdag                           van 11.30 uur tot 22.00 uur
Zondag                             van 11.30 uur tot 16.30 uur

 

Boven de Planken, het restaurant van het theater is 2,5 uur voor aanvang van de voorstelling open. Om optimaal te kunnen genieten van het theaterarrangement adviseren wij om twee uur voor aanvang van de voorstelling aanwezig te zijn. Een Borrelbox gereserveerd? Geef dan bij aankomst in het theater het gewenste drankje voor de pauze door aan de bar. De gastheer of -vrouw geeft dan ook aan welke tafel in de pauze is gereserveerd.

Neem contact op met een van onze medewerkers van groepen & zakelijke reserveringen via groepen@theateramsterdam.nl en arrangementen@theateramsterdam.nl of telefonisch via 020 705 5050 voor het samenstellen van een arrangement naar eigen wens.

In ANNE worden letterlijke teksten uit de originele dagboeken opgevoerd. In vorige toneelstukken werden teksten geparafraseerd, niet geciteerd. De teksten die werden gebruikt in het toneelstuk uit 1953 waren bovendien niet compleet. ANNE is gebaseerd op de complete dagboeken en op documenten uit het archief van het Anne Frank Fonds Basel. ANNE blijft hierdoor heel dichtbij de oorspronkelijke teksten van Anne Frank.

ANNE wordt gespeeld in het Nederlands. Theater Amsterdam biedt bezoekers de mogelijkheid om via een meertalig vertaalsysteem de voorstelling te volgen in het Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Portugees en Russisch. Ook worden de teksten in het Nederlands aangeboden, zodat dove en slechthorende bezoekers ANNE via de tablet de teksten ook mee kunnen lezen of via oordopjes mee kunnen luisteren.

 

De bezoeker kan ANNE en SKY volgen door middel van een tablet (die door het theater voorafgaand aan de voorstelling gereserveerd kan worden) met ondertitels. Het vertaalsysteem is voor ANNE beschikbaar in de volgende talen: Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Portugees en Russisch en voor SKY in het Engels. Ook worden de teksten in het Nederlands aangeboden, zodat dove en slechthorende bezoekers ANNE en SKY via de tablet de teksten mee kunnen lezen.

 

Dove en slechthorende bezoekers kunnen voor de voorstelling ANNE door middel van een tablet kiezen tussen een letterlijke vertaling in tekst, in audio of een synopsis voorafgaand aan elke scène of een combinatie hiervan. Voor deze bezoekers is het dan ook mogelijk om de Nederlandse tekst op een tablet mee te lezen of te horen via een koptelefoon of neklus.

Slechthorenden met een gehoorapparaat met T-stand kunnen gebruik maken van een tablet met neklus. Theater Amsterdam beschikt over zeven neklussen, deze zijn af te halen bij de garderobe (tegen betaling van een borg van € 20,- of afgifte van paspoort of rijbewijs);

Slechthorenden met een gehoorapparaat zonder T-stand of zonder gehoorapparaat kunnen gebruik maken van een tablet met koptelefoon. Theater Amsterdam beschikt over vier koptelefoons, deze zijn af te halen bij de garderobe (tegen betaling van een borg van € 20,- of afgifte van paspoort of rijbewijs);

Voor dove bezoekers is er de tablet met ondertitelingstekst.

Meerdere neklussen of koptelefoons nodig dan boven vermeldt? Mail dan naar: info@theateramsterdam.nl. Wij proberen dan een passende oplossing te vinden.

gemakkelijk bereikbaar 

Gemakkelijk bereikbaar
Uitstekend bereikbaar met OV en auto


foyer lounge  

Matinee en avondvoorstellingen
Zowel middag- als avond-voorstellingen


parkeren

Parkeergelegenheid
Naast het theater. Eigen
parkeerterrein met 300 plaatsen.


eten drinken     

Restaurant boven de planken
Smaakvolle gangbare gerechten voor lunch & diner.


greenkey         

Green Key Certificaat
Theater Amsterdam heeft het Gouden Green Key Certificaat behaald

 

Theater Amsterdam

Danzigerkade 5
1013 AP  AMSTERDAM


Reserveringen (ticketverkoop en info):
0900-0322 (45c pm)
 (ma/vr: 9.00 tot 21.00 uur)
(za/zo: 10.00 tot 20.00 uur)


Receptie Theater Amsterdam (vragen over theater):

info@theateramsterdam.nl